Telefon: 38 55 24 203, e-mail: zs@zsvltava.cz, IČ: 00666131, MAPA
Od pondělí 10. 5. 2021 se obnovuje povinná prezenční výuka i pro žáky 2. stupně. Rotační výuka bude ve škole organizována následovně:
Do školy budou vstupovat žáci 2. stupně bočním vchodem (při pohledu na hlavní vchod vpravo), pak jdou do šatny a odtud do třídy.
Prezenční výuka bude probíhat dle platného rozvrhu. Při dělených hodinách bude zachována homogenita třídy (nebudou se třídy promíchávat). Při hudební výchově je zakázán zpěv a tělesná výchova bude probíhat venku. Pro žáky, kteří jsou doma, je povinná distanční výuka. Její rozvrh bude stejný jako obvykle při distanční výuce (připomenou třídní učitelé). Žáci budou mít povinnost se zúčastňovat jednak videokonferecí a jednak reagovat dle rozvrhu na úkoly zadávané učiteli.
Pro přihlášené žáky 1. stupně bude otevřena školní družina s obvyklým ranním i odpoledním provozem. Při pobytu ve škole a školní družině je nutné dodržovat tyto podmínky:
Dále jsou ve škole umožněny prezenční individuální konzultace pro všechny žáky (vždy pouze jeden žák a jeden pedagogický pracovník, popř. zákonný zástupce). Konzultace bude prováděna pouze na vyzvání a po domluvě s pedagogem nebo psychologem s ohledem na vzdělávací potřeby žáka.
Od pondělí 10. 5. 2021 pokračuje i prezenční výuka v základní umělecké škole. Výuka bude probíhat ve vnitřních prostorách s max. počtem 3 žáků. Je umožněna též osobní přítomnost na skupinové konzultaci nebo výuce konané pouze ve vnějších prostorech, a to při dodržení podmínky maximálně 30 osob ve skupině tak, že na 1 osobu připadá alespoň 15 m2 plochy.
Stravování pro žáky 1. stupně vyučující se prezenčně je v době od 11.45 h do 13.30 h bez omezení. Žáci těchto ročníků využívají pouze jídelnu č. 1.
Žáci 2. stupně vyučující se prezenčně využívají v době od 12.35 h do 13.30 h pouze jídelnu č. 2, od 13.30 h pak jídelnu č. 1 i č. 2 (v obou jídelnách je stejné jídlo). Ostatní žáci, kteří se nevzdělávají prezenčně, si mohou ve školní jídelně odebrat dotovaný oběd pouze do jídlonosiče přes vydávací okénko v jídelně č. 2 a to v době od 11.45 h do 12.30 h anebo v době od 13.45 h do 14.00 h v jídelně č. 1. Vstup do jídelny je pouze zadním vchodem od areálu TJ Vltava (nikoliv přes školu!)
Při návštěvě školní jídelny je nezbytné dodržet následující podmínky:
Obědy budou všem žákům (evidovaným strávníkům) 1. i 2. stupně na příslušný týden automaticky od 10. 5. 2021 (nebo od 17. 5.) přihlášeny. V případě zájmu o odběr obědů do jídlonosiče v době distanční výuky je nutné školní jídelnu kontaktovat a oběd přihlásit.
Individuální práce s klientem ve školském poradenském pracovišti (psychologové, výchovní poradci, sociální a speciální pedagog ...) je i nadále realizována bez omezení v souladu s hygienickými opatřeními. Klienti i zaměstnanci mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve školském poradenském pracovišti.
Testování žáků bude probíhat pravidelně. Na 1. stupni to bude 1x týdně vždy v pondělí, na 2. stupni pak 2x týdně a to v pondělí a ve čtvrtek. Testování žáků se provádí vždy bezprostředně po příchodu do školy (např. ve školní družině nebo první hodinu).
U žáků bude přítomnost na prezenční výuce podmíněna účastí na testování. Testování se netýká prezenčně vzdělávaných žáků navštěvujících školu nebo školské zařízení za účelem individuální konzultace nebo individuální prezenční výuky v ZUŠ. Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví stanoví, že je zakázána osobní přítomnost při vzdělávání, ledaže se výše uvedení žáci, kterých se testování týká, podrobí preventivnímu testování ve školách s negativním výsledkem. Žákům, kteří mají pozitivní výsledek testování nebo se testování neúčastní, je nadále zakázána osobní přítomnost na vzdělávání.
Pokud se žák neúčastní prezenčního vzdělávání z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou. Při této omluvené absenci škola nemá povinnost zajistit žákovi distanční způsob vzdělávání dle zákona. Poskytne mu však přiměřenou formu studijní podpory – posílání týdenních plánů, dílčí individuální podporu v rámci pedagogické intervence, využití individuální konzultace atp.
Žák nemůže být nucen k účasti na testování a neúčast na testování nemůže být jakkoliv sankcionována. Důsledkem neúčasti je pouze nemožnost účasti na prezenčním vzdělávání. K testování se může dostavit žák školy pouze tehdy, pokud nemá příznaky infekčního virového onemocnění.
Testování bude probíhat tzv. samoodběrem, u kterého není nutná asistence zdravotnického personálu. V případě testování žáků 1. - 3. ročníku je umožněna asistence při provádění testu třetí osobě (jeden zákonný zástupce či jiná osoba, která musí mít souhlas nebo být pověřena zákonným zástupcem a zároveň s touto asistencí souhlasit). V takovém případě bude testování probíhat v době od 7.00 h do 7.45 h v tělocvičně č. 132 a ve vestibulu školy (pouze před vstupem do školní družiny) v době od 6.00 h do 7.00 h. Pro zákonného zástupce či jinou asistující osobu platí výjimka ze zákazu vstupu třetích osob do školy (resp. jedná se o důvod k umožnění vstupu do školy). Žák s doprovázející osobou jdou rovnou do prostoru tělocvičen (žák nejde nejprve do šatny). Škola je připravena žákům při samotestování ve třídě maximálně pomoci a domníváme se, že přítomnost doprovodu (třetí osoby) není běžně nutná. Velký počet takových doprovodů by velmi zpomalil průběh testování, zvýšil možnosti přenosu nákazy a škola by těžko hledala další prostory. Testování žáků 2. stupně bude probíhat ve třídách. V pondělí od 8.00 h při třídnické hodině, ve čtvrtek pak od 7.35 h do 7.55 h v kmenové třídě (nutnost být ve třídě v 7.35 h). Tento den bude boční vchod otevřen od 7.30 h.
Testování se neprovádí u žáků, kteří doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo negativní výsledek POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 provedený na odběrovém místě, která nejsou starší 48 hod., a pokud tito žáci nemají příznaky onemocnění COVID-19. Testování se neprovádí u žáků, kteří absolvovali z důvodu onemocnění COVID-19 izolaci minimálně v rozsahu podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví upravujícího nařizování izolace a karantény a zároveň neuplynulo více než 90 dnů od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí žák (zákonný zástupce) prokazatelně doložit. Pokud ji škole nedoloží, tak se účastní testování dle harmonogramu školy.
Pokud se některý žák nebude moci zúčastnit testování v určený den, je nutné jej otestovat v první den jeho přítomnosti ve škole. Dále pokračuje dle rozvrhu testování s ostatními. V případě pozitivního výsledku testu bude žák okamžitě izolován od ostatních žáků do izolační místnosti (pozitivně testovaný je vždy izolován od negativně testovaných). V případě, že se pozitivní test objeví ve skupině testovaných jiný než první den prezenční výuky v daném týdnu, vztahují se následující kroky izolace a opuštění výuky na všechny žáky, kteří byli s pozitivně testovaným v kontaktu v rámci vyučování (vč. školní družiny) v některý z předchozích 2 dnů (i v těchto případech bude pozitivně testovaný izolovaný zvlášť od negativně testovaných). Žák vyčká v izolaci do doby převzetí zákonným zástupcem, kterého bude škola neprodleně kontaktovat. Při péči o podezřelého z nákazy je nutné použít ochranné osobní pomůcky touto osobou i zaměstnancem školy.
Další materiály k testování:
školní zpravodaj / 20.kvě 2021
ZŠ a ZUŠ Bezdrevská 3, České Budějovice, Česká republika - CZECHIA, EUROPE
Telefon: +420 385 524 203, e-mail: zs@zsvltava.cz, IČ: 00666131 | GPS: 48.9925042N, 14.4520092E
Veřejný profil zadavatele | MŠMT | RVP | 29.3.2024